BOZP – Informace nejen pro podnikatele.

 28. 7. 2025

Pravomoci koordinátorů bezpečnosti práce na stavbách.*  

Pracovnělékařská prohlídka u řidičů pracujících na DPP a DPČ.*  

Rizika na stavbě v rámci sdružení.*  

OOPP pro dohodáře.*  

Nové normy ČSN pro BOZP a PO – červenec 2025.*  

Pravomoci koordinátorů bezpečnosti práce na stavbách.

16.6.2025, Zdroj: ČTK

Se zvýšením pravomocí koordinátorů bezpečnosti práce počítá novela zákona o zajištění BOZP.

Pracovníci, kteří mají na starosti bezpečnost a ochranu zdraví při práci, patrně budou moci vést a podepisovat požadované dokumenty elektronicky. Koordinátoři bezpečnosti na stavbách získají víc pravomocí. Techniky, kteří obsluhují či kontrolují plynová, elektrická, zdvihací a tlaková zařízení, bude moci za poplatek vzdělávat Technická inspekce České republiky (TIČR). Počítá s tím vládní novela zákona o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, kterou schválila Sněmovna. Nyní ji dostane k posouzení Senát.

Novela má na základě poznatků z praxe omezit administrativu, posílit bezpečnost na stavbách i snížit náklady zaměstnavatelů na pracovní úrazy. Podle podkladů k zákonu se třetina smrtelných zranění v práci stane na staveništích. V Česku je teď přes 2100 stavebních koordinátorů BOZP. Musí mít odbornou zkoušku a osvědčení.

Zadavatel stavby bude mít nově povinnost vytvořit koordinátorovi podmínky pro jeho činnost. Bude muset podepsat plán bezpečnostních opatření, který koordinátor připraví a bude aktualizovat. Koordinátor by měl pak také sladit spolupráci všech zhotovitelů na stavbě a zajistit jejich součinnost a informovanost o stavu prací a krocích k bezpečnosti. Při mimořádných událostech na stavbě, požárech, haváriích či poruchách by měl vypracovat omezený bezpečnostní plán pro záchranné a likvidační práce, měl by to zabezpečit zadavatel.

Vzdělávání technikům, kteří pracují s takzvanými vyhrazenými technickými zařízeními – tedy tlakovými, plynovými, elektrickými či zdvihacími, by podle návrhu poskytovala za poplatek i TIČR. Novela upřesňuje případy, kdy může ministerstvo zrušit akreditaci ke zkoušení pracovníků BOZP a koordinátorů. Upravuje také postup inspekce práce při porušování povinností zhotovitelů staveb a koordinátorů.

Sněmovna novelu doplnila o pozměňovací návrh ministra práce Mariana Jurečky a Jiřího Navrátila (oba KDU-ČSL), který reaguje na přípravu portálu Státního úřadu inspekce práce. Jeho prostřednictvím budou hlášeny pracovní úrazy a zasílány záznamy o úrazech. Vládě umožní vydat nařízení, tak aby mohla reagovat na zamýšlené změny v přípravě digitalizace hlášení pracovních úrazů a zasílání záznamů o úrazech.


Pracovnělékařská prohlídka u řidičů pracujících na DPP a DPČ.

9.5.2025, Zdroj: SUIP

Vztahují se na řidiče pracujícího na základě některé z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr stejné povinnosti a práva jako na zaměstnance pracujícího na základě pracovní smlouvy?

Zaměstnancem je dle zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákoník práce“), každá fyzická osoba, která se zavázala k výkonu závislé práce v základním pracovněprávním vztahu, tj. v pracovním poměru založeným pracovní smlouvou nebo některou z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr (dále jen „dohod“). Proto se na řidiče, který bude pracovat na základě dohody, budou vztahovat stejná práva a povinnosti jako na zaměstnance, jehož pracovní poměr byl založen pracovní smlouvou. Základní práva a povinnosti zaměstnanců v oblasti bezpečnosti práce jsou uvedena v ust. § 106 zákoníku práce. V ustanovení tohoto § v odst. 4 písm. b) je uvedena jedna z jeho povinností – podrobit se pracovnělékařským prohlídkám, vyšetřením nebo očkováním stanoveným zvláštními právními předpisy.

Je vhodné upozornit na to, že bližší podmínky, za jakých má být tato povinnost u dohod naplněna, jsou uvedeny v zákoně č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon č. 373/2011 Sb.“).

Citace ust. § 59 odst. 1 písm. b) zákona č. 373/2011 Sb.: „Jde-li o osobu ucházející se o zaměstnání, postupuje se při posuzování její zdravotní způsobilosti k práci obdobně jako při posuzování zdravotní způsobilosti zaměstnanců v rámci pracovnělékařských služeb s tím, že zaměstnavatel vstupní lékařskou prohlídku zajistí vždy před vznikem právního vztahu založeného dohodou o pracích konaných mimo pracovní poměr, má-li být osoba ucházející se o zaměstnání zařazena k práci, která je podle zákona o ochraně veřejného zdraví prací rizikovou nebo je součástí této práce činnost, pro jejíž výkon jsou podmínky zdravotní způsobilosti stanoveny prováděcím právním předpisem podle § 60 nebo jinými právními předpisy“. Jinými právními předpisy se v tomto případě rozumí zákon č. 361/2000 Sb., o silničním provozu, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o silničním provozu“).

Obdobně je možno nahlížet na problematiku pravidelných lékařských prohlídek stanovených v zákoně o silničním provozu. Dle ust. § 87 odst. 1 písm. b) zákona o silničním provozu se musí pravidelným lékařským prohlídkám podrobit

  • řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré nebo modré a červené barvy, případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (např. modrý, červený maják),
  • řidič v pracovněprávním vztahu u něhož je řízení motorového vozidla druhem práce sjednaným v pracovní smlouvě,
  • řidič, u kterého je řízení motorového vozidla předmětem samostatné výdělečné činnosti prováděné podle zvláštního právního předpisu (např. OSVČ),
  • držitel řidičského oprávnění pro skupinu C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D nebo D+E,
  • držitel osvědčení pro učitele řidičů pro výcvik v řízení motorových vozidel podle zvláštního právního předpisu (např. učitele autoškol).

Státní úřad inspekce práce zastává názor, že není zcela jasně vymezen okruh řidičů motorových vozidel v pracovněprávním vztahu. Je uvedena pouze skupina řidičů jejichž pracovní poměr byl založen pracovní smlouvou.  Řidiči pracující na dohodu jsou opomenuti, ač náleží do jedné z vyjmenovaných skupin řidičů – řidiči se zvláštním výstražným světlem, řidiči v pracovněprávním vztahu, řidiči jako OSVČ, řidiči s oprávněním k řízení vozidel skupiny C a jejich další podskupiny a vozidel skupiny D a jejich další podskupiny a učitelé pro výcvik k řízení. Ze smyslu a účelu popsaného ustanovení, bude orgány inspekce práce vyžadovat i u řidičů „dohodářů“ pravidelné lékařské prohlídky ve smyslu ust. § 87 odst. 1 písm. b) zákona o silničním provozu.


Rizika na stavbě v rámci sdružení.

29.6.2025, Ing. Václav Kápl, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz:

Máme stavbu a je společný generální dodavatel, firma A 60 % a B 40% Smlouva řešena formou sdružení s tím, že lídrem sdružení je firma A. Firma B je s nimi společně jako zhotovitel. Kdo správně má vyhodnocovat rizika? Stačí podepsat vypracovaná rizika firmy A, nebo i firma B musí dělat své hodnocení? Jak já to chápu, tak rizika vyplývají z činnosti zhotovitele na staveništi a pokud je to šité na míru staveniště, tak firma B nemusí dělat další rizika.

Odpověď:

V případě Vašeho dotazu je potřeba vysvětlit z právního pohledu postavení sdružení. Sdružení není právním subjektem a jedná se o dva a více samostatných subjektů, které mají svá IČ. Tyto subjekty se sdružují, což v praxi znamená, že prostřednictvím soukromoprávní smlouvy (smlouvy o sdružení) se dohodnou na zřízení společného účtu, na tom, kdo bude řešit či v rámci sdružení jednat v obchodních vztazích, zajišťovat bezpečnost práce atd. Z uvedeného je proto zřejmé, že na subjekty sdružení se musí z hlediska zákonů (veřejnoprávních předpisů) pohlížet jako na samostatné subjekty. Tím musí mimo jiné na společném pracovišti se vzájemně písemně informovat o rizicích a přijatých opatřeních, organizovat, koordinovat a provádět své činnosti tak, aby současně byli chráněni také zaměstnanci dalšího zaměstnavatele – viz zákoník práce § 101 odst 3, 4.

Zde je potřeba upozornit, že na stavbách, kde je zadavatelem určen koordinátor, platí odlišná úprava.

Podle právní zásady, kdy speciální zákon řeší stejnou problematiku jako obecný zákon, má tento zákon přednost. Proto na stavbách s určeným koordinátorem platí právní úprava uvedená v § 18 odst. 2 zákona č. 309/2006 Sb. Prakticky to znamená, že o rizicích vznikajících s postupem výstavby informuje koordinátor

  • 18 odst. 2, písmeno a) bod 1,

Koordinátor je při realizaci stavby povinen

a) bez zbytečného odkladu informovat všechny dotčené zhotovitele o bezpečnostních a zdravotních rizicích, která vznikla na staveništi během postupu prací)

Na závěr ještě poznámku k tomu, co má obsahovat a k čemu je předávání informací o rizicích. Každý zaměstnavatel má povinnost vyhledávat při své činnosti rizika spojená s jeho činností či pracovišti. Zjištěná rizika musí přednostně odstranit technickými, organizačními opatřeními. Pokud to nejde, tak přichází možnost minimalizace rizik použitím osobních ochranných pracovních prostředků. Prakticky by tedy informace o rizicích měla řešit právě ta rizika, u nichž je riziko minimalizováno použitím OOPP. Pro představu je třeba zbytečné informovat druhého zaměstnavatele o tom, že na schodišti je zábradlí, protože kdyby tam nebylo, bylo by riziko pádu z výšky. Za to je logicky důležitá informace, že naši zaměstnanci budou pracovat s nářadím, které překračuje povolené hlukové limity, a proto používají ochranu sluchu. A druhý zaměstnavatel by po obdržení dané informace měl postupovat vůči svým zaměstnancům obdobně tzn. i jeho zaměstnanci budou používat ochranu sluchu, i když z jejich činnosti tato potřeba nevyplynula.


OOPP pro dohodáře.

11.6.2025, JUDr. Eva Dandová, Zdroj: Verlag Dashöfer

Dotaz:

Musím zaměstnanci, který je na DPP nebo DPČ najatý například na sekání trávy, pořídit pracovní obuv?

Odpověď:

Povinnosti zaměstnavatele týkající se poskytování OOPP jsou upraveny přímo v zákoníku práce (§ 104 ZP). Zákonodárce výslovně stanoví, že není-li možné rizika odstranit nebo dostatečně omezit prostředky kolektivní ochrany nebo opatřeními v oblasti organizace práce, je zaměstnavatel povinen poskytnout zaměstnancům osobní ochranné pracovní prostředky. Osobní ochranné pracovní prostředky jsou ochranné prostředky, které musí chránit zaměstnance před riziky, nesmí ohrožovat jejich zdraví, nesmí bránit při výkonu práce a musí splňovat požadavky stanovené zvláštním právním předpisem a tím je dnes nařízení vlády č. 390/2021 Sb., o bližších podmínkách poskytování osobních ochranných pracovních prostředků, mycích, čisticích a dezinfekčních prostředků.

Obecně platí, že běžné pracovní oděvy a obuv, které nejsou určeny k ochraně zdraví zaměstnanců před riziky a které nepodléhají při práci mimořádnému opotřebení nebo znečištění se zásadně zaměstnancům neposkytují. Povinností zaměstnance je být pro vykonávanou práci vhodně ustrojen a obut. Tuto povinnost lze dobře vyčíst ze základních povinnosti zaměstnance na úseku BOZP – je povinen dbát podle svých možností o svou bezpečnost a o své zdraví. Každý zaměstnanec by proto měl při práci používat vhodný pracovní oděv a obuv, neboť i ze statistik pracovních úrazů je možno dobře dokumentovat, že v řadě případů pracovních úrazů je jednou z příčin nevhodný oděv nebo obuv zaměstnance.

Naproti tomu pracovní oděvy a obuv poskytované jako OOPP musíme řadit pod pojem pracovní pomůcky. Při posouzení, zda se jedná o pracovní oděv a obuv poskytované jako OOPP musíme vycházet ze zásady, že jako OOPP poskytuje zaměstnavatel pracovní oděv nebo obuv pouze v prostředí, v němž podléhají mimořádnému opotřebení nebo znečištění nebo plní ochrannou funkci. Tato zásada vyplývá přímo ze zákoníku práce.

Ochranný oděv a obuv poskytovaný jako OOPP je spolu s ostatními OOPP blíže specifikovaný v příloze č. 2 a 3nařízení vlády č. 390/2021 Sb.

V příloze č. 2 jsou vedle ostatních OOPP demonstrativně vyjmenovány OOPP pro ochranu rukou a paží (jako např. rukavice), pro ochranu trupu a břicha (jako např. vesty, kabáty a zástěry) a pro ochranu celého těla (jako např. oděvy na ochranu před chemickými látkami a biologickými činiteli, oděvy chránící před rozstřikem roztaveného kovu, oděvy odolné proti žáru, chladu apod.). Obuv se jako OOPP poskytuje podle této přílohy pro ochranu nohou zejména k ochraně před uklouznutím (obuv s protiskluznou podešví).

příloze č. 3 pak opět mimo jiné jsou příkladmo vyjmenovány práce a činnosti, které vyžadují ochranu nohou, tedy obuv jako OOPP a práce a činnosti, které vyžadují ochranu těla, paží a rukou, tedy oděv jako OOPP. V obou přílohách jde pouze o demonstrativní výčet, takže jej nelze považovat za neměnný. Opak je pravdou, obě přílohy mají sloužit pouze jako návod zaměstnavateli k vyhodnocení rizik na pracovištích a vypracování seznamu OOPP, které bude zaměstnancům poskytovat. Základní zásada celé právní úpravy BOZP, že za BOZP zaměstnanců odpovídá výhradně zaměstnavatel, platí samozřejmě i zde.

Nicméně k Vašemu dotazu: Váš zaměstnanec (lhostejno, jestli práci vykonává na pracovní poměr nebo na některou z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr) bude vykonávat tzv. zahradnické práce a tam v příloze č. 3 jsou práce v zahradnictví vyjmenovány nejen v souvislosti s rizikem pádu způsobeného uklouznutím, kde je předepsána „obuv odolná proti uklouznutí“, ale i v souvislosti s rizikem poranění očí a zraku, kde jsou předepsány „ochranné brýle nebo štít“ a nakonec i v části týkající se hluku, kde jsou předepsány „chrániče sluchu“, neboť dotyčný bude pracovat s elektrickým nářadím. Takže správně byste měli dotyčnému zaměstnanci pořídit nejen ochrannou obuv, ale i ochranné brýle případně chrániče sluchu. U chráničů sluchu je třeba vyhodnotit, jaký hluk působí sekačka, kterou bude dotyčný používat, běžně se chrániče přidělují při práci s křovinořezy.

Nakonec jenom připomínám, že všechny náklady na BOZP jsou pro zaměstnavatele z daňového hlediska odečitatelné položky, takže i když zaměstnavatel dotyčnému „dohodáři“ navíc zakoupí potřebný OOPP, vyjde ho sekání trávy laciněji, než kdyby si objednal firmu.


Nové normy ČSN pro BOZP a PO – červenec 2025.

10.7.2025, Zdroj: Věstník ÚNMZ (www.unmz.cz/obecne/vestnik-unmz)

ČSN EN 17942 (05 0016)
Svařování a příbuzné procesy – Zařízení pro plamenové svařování – Bezpečnostní požadavky na tepelná zařízení s kyslík-plynovým plamenovým svařováním;
kat.č. 521869

ČSN 28 0101
Technickobezpečnostní zkouška drážních vozidel;
kat.č. 521865

ČSN EN IEC 61340-4-9 ed. 2 (34 6440)
Elektrostatika – Část 4-9: Standardní zkušební metody pro specifické aplikace – Oděvy – Rezistivní charakterizování; (idt IEC 61340-4-9:2024);
kat.č. 521890

ČSN EN IEC 62052-31 ed. 2 (35 6134)
Vybavení pro měření elektrické energie – Obecné požadavky, zkoušky a zkušební podmínky – Část 31: Bezpečnostní požadavky a zkoušky*); (idt IEC 62052-31:2024);
kat.č. 520876

ČSN EN IEC 60825-4 ed. 3 (36 7750)
Bezpečnost laserových zařízení – Část 4: Ochranné kryty laserů; (idt IEC 60825-4:2022);
kat.č. 521739

ČSN EN ISO 19085-5 ed. 2 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 5: Formátovací kotoučové pily; (idt ISO 19085-5:2024);
kat.č. 521435

ČSN EN ISO 19085-7 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 7: Srovnávací frézky, tloušťkovací frézky a kombinované srovnávací/tloušťkovací frézky; (idt ISO 19085-7:2024);
kat.č. 521432

ČSN EN ISO 19085-8 ed. 2 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 8: Širokopásové brusky a stroje na povrchovou úpravu; (idt ISO 19085-8:2024);
kat.č. 521431

ČSN EN ISO 19085-9 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 9: Stolové kotoučové pily (s a bez posuvného stolu); (idt ISO 19085-9:2024);
kat.č. 521434

ČSN EN ISO 19085-11 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 11: Kombinované stroje; (idt ISO 19085-11:2024);
kat.č. 521433

ČSN 73 4201
Komíny a kouřovody – Navrhování, provádění a připojování spotřebičů paliv;
kat.č. 521742

ČSN 74 3305
Ochranná zábradlí
kat.č. 521679

ZMĚNY ČSN

ČSN EN 60079-14 ed. 4 (33 2320)
Výbušné atmosféry – Část 14: Návrh, výběr a zřizování elektrických instalací; Vydání: Září 2014 Změna Z1;
kat.č. 521871

ČSN EN 60079-14 ed. 4 (33 2320)
Výbušné atmosféry – Část 14: Návrh, výběr a zřizování elektrických instalací;
Vydání: Září 2014 Změna Z1; Vydání: Červenec 2025
kat.č. 521871

ČSN EN IEC 61400-24 ed. 2 (33 3160)
Větrné elektrárny – Část 24: Ochrana před bleskem
Vydání: Duben 2020 Změna A1; (idt IEC 61400-24:2019/AMD1:2024); Vydání: Červenec 2025
kat.č. 521845

ČSN EN 61340-4-9 (34 6440)
Elektrostatika – Část 4-9: Standardní zkušební metody pro specifické aplikace – Oděvy; Vydání: Prosinec 2016 Změna Z1;
kat.č. 521891

ČSN EN IEC 61340-6-1 (34 6440)
Elektrostatika – Část 6-1: Potlačování elektrostatiky ve zdravotnických, komerčních a veřejných zařízeních – Zdravotní péče (Elektrostatika – Část 6-1: Potlačování elektrostatiky ve zdravotní péči – Obecné požadavky pro zdravotnická zařízení); Vydání: Červen 2019 Změna A1; (idt IEC 61340-6-1:2018/AMD1:2024);
kat.č. 521889

ČSN EN 60947-2 ed. 4 (35 4101)
Spínací a řídicí přístroje nízkého napětí – Část 2: Jističe; Vydání: Únor 2018 Změna Z1;
kat.č. 521374

ČSN EN 62052-31 (35 6134)
Vybavení pro měření elektrické energie (AC) – Obecné požadavky, zkoušky a zkušební podmínky – Část 31: Bezpečnostní požadavky a zkoušky; Vydání: Prosinec 2017 Změna Z1;
kat.č. 521714

ČSN EN 60143-2 ed. 2 (35 8201)
Sériové kondenzátory pro výkonové systémy – Část 2: Ochranná zařízení pro sériové kondenzátorové baterie; Vydání: Listopad 2013 Změna A1; (idt IEC 60143-2:2012/AMD1:2021);
kat.č. 520807

ČSN EN IEC 60601-2-16 ed. 3 (36 4801)
Zdravotnické elektrické přístroje – Část 2-16: Zvláštní požadavky na základní bezpečnost a nezbytnou funkčnost hemodialyzačních, hemodiafiltračních a hemofiltračních přístrojů; Vydání: Srpen 2019 Změna Z1;
kat.č. 521376

ČSN EN IEC 80601-2-71 (36 4801)
Zdravotnické elektrické přístroje – Část 2-71: Zvláštní požadavky na základní bezpečnost a nezbytnou funkčnost přístrojů pro funkční spektroskopii v blízké infračervené oblasti (NIRS); Vydání: Leden 2019 Změna Z1;
kat.č. 521378

ČSN EN 60825-4 ed. 2 (36 7750)
Bezpečnost laserových zařízení – Část 4: Ochranné kryty laserů; Vydání: Červenec 2007 Změna Z1;
kat.č. 521740

ČSN EN ISO 19085-5 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 5: Formátovací kotoučové pily; Vydání: Listopad 2018 Změna Z1;
kat.č. 521805

ČSN EN ISO 19085-8 (49 6070)
Dřevozpracující stroje – Bezpečnost – Část 8: Pásové brusky pro broušení a kalibraci rovných obrobků; Vydání: Březen 2019 Změna Z1;
kat.č. 521806

ČSN 73 0802 ed. 2
Požární bezpečnost staveb – Nevýrobní objekty; Vydání: Září 2023 Změna Z1;
kat.č. 521896

EVROPSKÉ NORMY SCHVÁLENÉ K PŘÍMÉMU POUŽÍVÁNÍ JAKO ČSN

ČSN EN ISO 23779 (04 0055)
Tryskací stroje – Bezpečnostní a enviromentální požadavky; EN ISO 23779:2025; ISO 23779:2024; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521353

ČSN EN IEC 60079-14 ed. 5 (33 2320)
Výbušné atmosféry – Část 14: Návrh elektrické instalace, výběr a instalace zařízení, včetně výchozí prohlídky+); EN IEC 60079-14:2024; IEC 60079-14:2024;
kat.č. 521870

ČSN EN IEC 60601-2-16 ed. 4 (36 4801)
Zdravotnické elektrické přístroje – Část 2-16: Zvláštní požadavky na základní bezpečnost a nezbytnou funkčnost hemodialyzačních, hemodiafiltračních a hemofiltračních přístrojů; EN IEC 60601-2-16:2025; IEC 60601-2-16:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521375

ČSN EN IEC 80601-2-71 ed. 2 (36 4801)
Zdravotnické elektrické přístroje – Část 2-71: Zvláštní požadavky na základní bezpečnost a nezbytnou funkčnost přístrojů pro funkční spektroskopii v blízké infračervené oblasti (NIRS); EN IEC 80601-2-71:2025; IEC 80601-2-71:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521377

ČSN EN 50725 (37 8390)
Specifikace pro přenosná elektrická zařízení navržená pro měření komínového tahu a tlaku plynu topných zařízení a systémů; EN 50725:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521406

ČSN EN 13204 (38 9340)
Vyprošťovací zařízení pro hasičské a záchranné jednotky – Požadavky na bezpečnost a provedení; EN 13204:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521506

ČSN EN 1364-6 (73 0853)
Zkoušky požární odolnosti nenosných prvků – Část 6: Otevřené dutinové zábrany; EN 1364-6:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521388

ČSN EN 1366-3+A1 (73 0857)
Zkoušky požární odolnosti provozních instalací – Část 3: Těsnění prostupů; EN 1366-3+A1:2024; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521389

ČSN EN 13084-1 (73 4220)
Volně stojící komíny – Část 1: Všeobecné požadavky; EN 13084-1:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521203

ČSN EN 12621 (82 3002)
Stroje pro dodávání a cirkulaci nátěrových hmot pod tlakem – Bezpečnostní požadavky; EN 12621:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521394

ČSN EN 1953 ed. 2 (82 4001)
Rozprašovací a stříkací zařízení pro nátěrové hmoty – Bezpečnostní požadavky; EN 1953:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521392

ČSN EN 13795-1 (85 5810)
Operační oděvy a roušky – Požadavky a zkušební metody – Část 1: Chirurgické roušky a pláště; EN 13795-1:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521405

ČSN EN 13795-2 (85 5810)
Operační oděvy a roušky – Požadavky a zkušební metody – Část 2: Oděvy do čistých prostor; EN 13795-2:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521395

ČSN EN 14683 (85 5812)
Zdravotnické obličejové masky – Požadavky a zkušební metody;
EN 14683:2025; Účinnost od 2025-08-01
kat.č. 521404

Krajská hospodářská komora Královéhradeckého kraje

IČ: 25948890DIČ: CZ25948890
Zapsána: Krajským soudem v Hradci Králové, Spisová značka A 9526